CARA TOPUP


1. Aturan Akaun Manual



1.1: Tukar Nombor Telefon

SILA RUJUK CARELINE


1.2: Tambah Nombor Telefon

SILA RUJUK CARELINE


1.3: Lupa Password Web Reload @ Web Dealer

SILA RUJUK CARELINE



2: Maklumat Akaun


2.1: Semak NomborID, Baki Semasa & Jualan Harian

TAIP: BAL
CAJ SERVER: PERCUMA
OUTPUT: Nombor ID, Jualan Harian, Baki Semasa (Modal Jualan)
CONTOH: AgentID: 123 Today Sales: DiGi: 80 Maxis: 230 Celcom: 300, Balance: 51.460


3: Transaksi Jualan


3.1: Tambah Nilai (SMS)

FORMAT: Nombor Pelanggan[TITIK]Kod Produk
CONTOH: 0139876543.C10
CAJ SERVER: PERCUMA
OUTPUT BERJAYA: Success! Celcom Top up: 0139876543 RM10 (successfully top up) BAL: (123.456)
NOTA 1: Untuk PIN, nombor PIN akan dihantar kepada pelanggan.
NOTA 2: Celcom Bill, Maxis Bill, DiGi Bill, Umobile Bill & RedTone Bill juga guna format ini.

3.2: Tambah Nilai Berganda (SMS)

FORMAT: No.Pelanggan[TITIK]Kod Produk[;]...[;]No.Pelanggan[TITIK]Kod Produk
CONTOH: 0139876543.C10;0129876543.M10;0169876543.D10
CAJ SERVER: PERCUMA
OUTPUT BERJAYA: Success! Celcom Top up: 0139876543 RM10 (success) BAL: (123.456)
OUTPUT BERJAYA: Success! Maxis Top up: 0129876543 RM10 (success) BAL: (123.456)
OUTPUT BERJAYA: Success! DiGi Top up: 0169876543 RM10 (success) BAL: (123.456)

3.3: Tambah Nilai (Web Reload)


http://www.67topup.com
Login ID: Nombor Telefon
Password: xxxxxxxx (8 digit)

3.4: Pembayaran Bil Utiliti (Web Reload)


http://www.67topup.com
Login ID: Nombor Telefon
Password: xxxxxxxx (8 digit)
NOTA 1: Nombor Telefon perlu dimasukan untuk Pembayaran Bil Utiliti
NOTA 2: Abaikan Nombor Akaun@Nombor Bil untuk Celcom Bill, Maxis Bill, DiGi Bill, Umobile Bill & RedTone Bill


4: Masalah Topup


4.1: Semak Transaksi

FORMAT: CHECK[JARAK]Nombor Pelanggan
CONTOH: CHECK 0123456789
CAJ SERVER: PERCUMA
REPLY 1: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 SUCCESS - GOT DN (Dah Masuk)
REPLY 2: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 SUCCESS - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 3: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 COMPLETED - GOT DN (Tak Masuk)
REPLY 4: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 COMPLETED - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 5: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 PENDING - NO DN (Tak Masuk)
REPLY 6: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 INVALID - GOT DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 7: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 INVALID - NO DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 8: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 REFUNDED - GOT DN (Modal Dah Dikembalikan)
REPLY 9: 0123456789 - 1) 06/03 0029: RM5 REFUNDED - NO DN (Modal Dah Dikembalikan)
Nota: Jangan ulang transaksi jika menerima 'REPLY 2-5', Hubungi CARELINE

4.2: Laporan

4.2.1: Untuk masalah Berkaitan SERVER, PRODUK, TOPUP & TAMBAH MODAL (Cara 2)
Careline: 011-2950 7888

4.2.2: Untuk masalah Berkaitan PENDAFTARAN & TAMBAH MODAL (Cara 1)
Richard:
019-880-1994 (CELCOM)



Penting!!!

Setiap transaksi MESTI dihantar ke SERVER@GATEWAY kecuali Laporan Tambah Modal, Pertukaran Nombor Telefon, Lupa Password Web Reload & Laporan Topup. Bagi tujuan penjimatan kos anda sebagai penjual, Empat rangkaian GATEWAY@SERVER untuk anda yang menggunakkan Celcom, Maxis, DiGi & Umobile disediakan seperti berikut:

DiGi: 016-400 4222

Maxis: 017-542 6444

Celcom: 019-450 3795

Umobile: 018-668 6670

Web Reload: http://www.67topup.com

Set nombor yang sama rangkaian dengan anda sebagai 8pax/Teman20 atau Activ10 atau FnF. Hantar setiap transaksi ke nombor server mengikut rangkaian anda selaku penjual, bukan mengikut rangkaian pembeli.

1 comment:

  1. I have balance srs 67 top up didnot use
    . who I can contact the Person in charge?

    ReplyDelete